Ons avontuur in Ghana

Dag 12 en 13 : terugreis en knutsel dag

Op zondag zijn we vroeg opgestaan, vandaag zal de chauffeur van gisteren ons om 7:30 uur oppikken bij het Hotel en ons helemaal naar het weeshuis brengen. Met de chauffeur hebben we een bedrag van 500 cedi afgesproken, dit is omgerekend ongeveer €122. De chauffeur genaamd Sammie heeft echt een super dag, en wij ook. De reis heeft dik 7 uur geduurd, in tegenstelling tot de 14 uur van vrijdag was het die €122 dik waard. Toen we aan kwamen rijden bij het weeshuis rende alle kinderen naar ons toe, ze waren allemaal heel blij dat we weer gezond en wel terug waren. Die avond hebben de kinderen nog Afrikaans gedrumd en gedanst, mooi om te zien hoe gezellig ze het samen hebben.

Op maandag is Anita om 5:30 uur opgestaan om met Steven naar het ziekenhuis te gaan voor een bril, Anita zal morgen hier een verslag van op het blog zetten. Lieke en ik zijn de hele dag met de kinderen aan het knutselen geweest, ik heb vooral de boel een beetje proberen te leiden, wat overigens niet meevalt. O ja voor ik het vergeet de waslijn heb ik gisteren avond ook nog gemaakt, het was trouwens mooi om te zien dat ze de was vanmorgen gewoon weer over de omheining gooide. Ik heb tot 2 keer toe hen moeten vertellen dat het nu de bedoeling is dat de was op de waslijn gehangen word en niet meer over de schutting, afrastering of op het gras. Rond de middag hing de waslijn vol.

hendrik-jan verweij

Hoi Leon,

Mooie verhalen over het leven in een andere cultuur.
Met simpele ingrepen kun je toch een hoop doen

Francien

Mooi verhalen. Groetjes van ons allemaal. Francien

Hendrik-Jan Verweij

Hoi Leon,

Mooie verhalen weer van jullie kant. goed om te doen horen hoeveel je kunt betekenen met simpele ingrepen en kortdaad handelen

Leon cremers

Hoi allemaal
Leuk om jullie reacties te lezen, en te ervaren dat jullie regelmatig lezen. Het blijft moeilijk uitleggen, het zijn zoveel indrukken als je zo hier zelf in de armoede leeft.

Esther

Wat super gaaf om allemaal te lezen. Ik snap nu jullie blog pas haha. hihi heel herkenbaar met die waslijn. Was bij ons ook zo.;) hadden mooie waslijnen gegeven maar alles hing op de omheining. Maar leg maar uit in onze niet zo goeie engels dat de was op die lijn moest. Ik lees met veel plezier alle verhalen.:) En wat zijn de kindjes gegroeid! zo leuk om te zien!!