Ons avontuur in Ghana

Dag 15: Dagje strand

Gisteren heb ik nog tot laat in de avond geprobeerd om onderstaand verhaal op het blog te plaatsen, echter het internet was te traag, dus bij deze het verhaal van gisteren avond. En nu ik hier op mijn veranda zit zijn al 2 personen bij mij geweest voor gereedschap te vragen wat ik de afgelopen dagen heb gekocht, de één gaat het hek maken dat al 2 jaar kapot is en de ander gaat de elektra in het filterhok ordenen, hier stond op iedere draad 220 volt, zeer onveilige situatie voor de kinderen. Voor mijn gevoel is er gisteren avond terwijl wij aan slapen waren overleg geweest, er is hier iets gaande. Word vervolgd.

Ondanks gisteren laten we het dagje strand toch maar doorgaan, echter ik heb wel afgesproken dat ik vroeg wil vertrekken, op zijn laatst om 9:00 uur. Dus alles wat ze aan eten mee wilden nemen moesten ze heel vroeg bereiden, van horen zeggen hebben ze tot 01:00 uur afgelopen nacht in de keuken gewerkt om alles voor te bereiden. Vanmorgen toen ik wakker werd stond een oude afgepeigerde Mercedes Sprinter al klaar voor vertrek. Alle kinderen stonden al klaar in hun mooiste kleren die ze hadden, het leek wel of er iemand ging trouwen. Ik zei tegen Anita hoe zouden ze dat nu doen, al die kinderen en begeleiders en wij in één busje. Om 9:00 uur stipt begonnen ze met de kinderen inladen, het leek wel dat TV programma “wedden dat” , Prachtig om de zien. Op een gegeven moment kwamen ze tot de conclusie dat het niet ging passen, dus werden de allerkleinste eruit gehaald, en dat vonden de kleintjes natuurlijk niet leuk. Het kwam er op neer dat hun maar hier moesten blijven. Om een lang verhaal kort te maken, zei ik tegen Anita, of ze gaan allemaal mee of er gaat niemand. Dus hebben we nog maar een busje geregeld. Om 9:45 uur vertrok de sprinter, hier zaten wij met nog 47 anderen in, dus in totaal met 51 personen in een printer busje. We waren nog niet van het terrein af of ze begonnen al te zingen, prachtig mooi om mee te maken. Eenmaal aangekomen op het strand hadden ze echt de grootste lol, zelfs de wasvrouw was meegekomen met het andere busje, en echt iedereen ging zwemmen van klein tot groot met de kleren aan, in de onderbroek of in de blote kont. Het was voor hun een fantastische dag, en voor ons ook. Op het strand hebben we nog 2 vissen gevonden en die liggen nu in de ketel voor het eten voor morgen.

Welterusten

Reacties

Reacties

Arie en Nelly van Oudheusden

Dat is wat anders dan een dagje Scheveningen, toch leuk om dit mee te maken. Geniet nog maar van de laatste dagen

John

Dan zie je wel. Niets is onmogelijk. Een gouden medaille voor het vervoer van zo een grote groep mensen in twee busjes.

Volgens mij moet jullie wat langer blijven. De duidelijke en directe taal werkt dus blijkbaar heel goed. Al heb je een behoorlijk uithoudingsvermogen nodig.

tean

Plaats maar eencamera dan kun je zien wat er gebeurd als jullie weg zijn,dan kun je weer terug gaan om ze op de donder te geven. Ha ha grapje maar het heeft schijnbaar toch geholpen.chapo

Jose Rozema

Lieve mensen,
net terug van vakantie en ben maar eens aan het lezen geslagen! Bah...dat jullie ook zo ziek zijn geweest! Wat een ongelooflijke avonturen beleven jullie toch ook...Dikke kus van ons allemaal xxxx

Chris

Leef luu,
Wat knap toch hoe jullie ermee omgaan, veel geduld en rust en vooral niet te ver vooruit kijken...
Geweldig als dan zon stranddagje erop volgt,
Geniet nog xxxx

Chris

En wat hub ger supergeweldige en veel fotoos van die letste daag,erg ontroerend en mooi!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active